Profesjonalnie stworzona strona internetowa może okazać się kluczem do sukcesu Twojej firmy. Dlatego pod żadnym pozorem nie powinieneś z niej rezygnować. Jednak doskonale zdajemy sobie sprawę, że cały proces obejmujący planowanie, projektowanie i testowanie jest dość skomplikowany oraz czasochłonny. Postanowiliśmy Ci go jednak ułatwić i napisać artykuł o tym, o jakich 5 podstawowych elementach należy pamiętać podczas tworzenia stron www!
W trakcie kreowania własnej, nowej marki planujemy także stworzenie strony internetowej, która będzie pomocna w reklamie naszego produktu. Nie zawsze jest to jednak dobry pomysł. Podczas przygotowywania zdarza nam się pominąć wiele istotnych szczegółów, co zmusza nas do ciągłych zmian.
W celu opracowania jak najlepszej reklamy należy stworzyć strategię, za którą będziemy podążać. Strona internetowa jest wizytówką naszej marki. Powinna kojarzyć się z jej stylem i charakterem. Jest to rodzaj ulotki reklamującej, lecz jest ona wzbogacona w możliwość komunikacji. Należy pamiętać o zachowaniu stylistyki spójnej z charakterem naszego produktu.
Jeśli nie mamy jeszcze pomysłu na stworzenie strony internetowej charakteryzującej naszą markę, należy wrócić do etapu kreowania wizerunku marki. Gdy będziemy w pełni świadomi swoich wyborów, a wykreowanie wizytówki w sieci będzie znacznie prostsze.
Podstawowym zadaniem jest określenie grupy użytkowników, dla których zamierzamy stworzyć lub odświeżyć naszą stronę internetową. Naszym założeniem jest jak największa ilość osób, które nas odwiedzą. Trzeba pamiętać, że nie zawsze ilość idzie w parze z jakością, więc oryginalny styl nie musi być dopasowany do każdego użytkownika.
Starając się zadowolić każdego klienta, często możemy stracić uwagę użytkowników, na których najbardziej nam zależy. Nasza strona będzie idealna tylko wtedy, jeśli poznamy oczekiwania grupy docelowej, do której zamierzamy dotrzeć.
Każdy odbiorca powinien być uszeregowany według szczegółowych segmentów, a wszystkie hasła powinny być zawężone. Hasło „mężczyzna” po dokonaniu analizy można podzielić na takie segmenty jak: „student”, „młody tata”, „pan domu”. Jest to dobrym rozwiązaniem, ponieważ możemy lepiej odpowiadać na potrzeby naszych użytkowników.
Persony są techniką, która pomoże nam w opisaniu docelowej grupy użytkowników. Pozwoli to spojrzeć na nich jak na ludzi, a nie tylko jak na liczby i statystyki. Ta funkcja pozwoli nam dowiedzieć się jak najwięcej o naszym kliencie. Stwarza w naszym systemie profil osoby. Poznajemy jej imię, nazwisko, zawód oraz zainteresowania. Dzięki tym informacjom rozumiemy w lepszym stopniu jej potrzeby.
Najprościej mówiąc samo stworzenie strony www, jest naszym celem. Obecnie brak komunikacji internetowej z klientem jest dużym utrudnieniem. Realizacja go w początkach kreowania witryny pozwoli na skuteczny odbiór naszych produktów przez nowych klientów oraz na odpowiednie kształtowanie zawartości.
Kompletnie inny cel będzie nam towarzyszył podczas tworzenia sklepu internetowego, który przekona do zakupu naszych towarów niż do strony internetowej, w której znajdą się informacje o naszej marce. Jeżeli nie potrafimy go określić, to skonstruowanie strony będzie dużo trudniejsze. Na szczęście w takich sytuacjach możemy skorzystać z pomocy specjalistów z Agencji Interaktywnej Erizo, którzy oferują kompleksowe tworzenie stron www.
Kolejnym ważnym krokiem jest zaplanowanie struktury strony. Musi być ona bardzo przemyślana. W pierwszej kolejności należy wypisać niezbędne elementy serwisu, które pozwolą nam stworzyć mapę strony. Możemy użyć do tego specjalnych narzędzi. Należy również pamiętać o intuicyjnej nawigacji, która pozwoli użytkownikowi na swobodne poruszanie się po stronie. Jeżeli będzie musiał poświęcić zbyt dużo czasu na sprawdzanie poszczególnych zakładek, to z pewnością szybko ją zamknie i więcej nie wróci. Warto zapytać o zdanie np. znajomych, którzy nie do końca wiedzą, co twórca miał na myśli.
Gdy powyższe kroki zostały wykonane, to nadszedł czas na stworzenie wersji roboczej strony www. Pozwala to dokładnie sprawdzić zawartość strony i nanieść ewentualne poprawki. Możemy również podobnie jak w punkcie czwartym oddać ją do testowania znajomym lub rodzinie i zweryfikować, co o niej myślą oraz, które pomysły są pozytywnie odbierane, a z których lepiej zrezygnować.
Jak widać, tworzenie stron internetowych nie jest łatwym zadaniem. Warto powierzyć je ekspertom z agencji marketingowej, którzy znają się na swojej pracy, a samemu skupić się na rozwoju firmy na innych płaszczyznach.