Jako właściciel sklepu internetowego zapewne chcesz maksymalizować swoje zyski. Żeby to osiągnąć, musisz zwiększyć sprzedaż. Nie wiesz jak to zrobić? Przychodzimy z pomocą! W naszym artykule znajdziesz 5 sposobów jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Jeśli je wdrożysz, to z pewnością w niedalekiej przyszłości zobaczysz imponujące wyniki!
Słyszałeś czym jest bayer persona? Jeśli nie, to czas to zmienić! Jest to profil lub typ klienta, który charakteryzuje się określonymi potrzebami. W języku polski tłumaczy się to pojęcie jako „osobowość nabywcza” i jest to nic innego jak fikcyjny model osoby, która idąc za swoimi potrzebami, preferencjami oraz zainteresowaniami może zostać klientem Twojego sklepu. Narzędzia marketing automation pozwalają na gromadzenie danych, które umożliwiają zwizualizowanie potencjalnego odbiorcy. Zbiera się je, monitorując m.in. stronę internetową, aplikację mobilną oraz kampanię mailingową. Działanie to pozwala obrać właściwą strategię marketingową i skierować reklamę do odpowiednich grup odbiorców.
Persony wykreowane? To czas przejść do kolejnego kroku!
W przypadku sklepów internetowych podobnie jak w kontaktach międzyludzkich kluczową rolę odgrywa pierwsze wrażenie. Jeżeli nie postawisz na atrakcyjny design, estetykę i funkcjonalność to może się okazać, że potencjalni klienci szybką opuszczą Twoją witrynę, ponieważ nie wzbudzi ona ich zaufania. Skup się na Unique Value Proposition (UVP), czyli unikalnej propozycji wartości. Osoba, która odwiedzi Twój sklep, od razu powinna wiedzieć, co wyróżnia firmę na rynku i dlaczego warto zrobić zakupy właśnie tutaj, a nie u konkurencji. Zwróć uwagę na to, że nie bez powodu duże firmy jak np. Adidas czy Puma wydają miliony na projektowanie witryn internetowych. W końcu ludzie kupują oczami. Dlatego, zamiast tracić czas postaw na pomoc profesjonalistów z Agencji Interaktywnej Erizo, którzy stworzą przyciągającą wzrok witrynę.
Powiadomienia web push to krótkie wiadomości, które strona wysyła na komputery i urządzenia mobilne. Żeby je otrzymać, należy wyrazić zgodę, czyli dołączyć do grona tzw. subskrybentów. Robi się to jednym kliknięciem i nie trzeba podawać żadnych danych osobowych. Pamiętajmy, że jeśli treści będą interesujące, a nie irytujące to użytkownik na pewno z nich nie zrezygnuje i chętnie będzie powracał do Twojego sklepu. Jednak to nie jedyna zaleta tego rozwiązania. Pozwala ono na przeprowadzenie remarketingu, czyli zachęcenie osób, które odwiedziły sklep, ale były niezdecydowane na powrót i dokonanie zakupu.
Kolejną bardzo istotną sprawą jest zadbanie o komunikację bezpośrednią z klientem. Żyjemy w erze pośpiechu i trudno znaleźć czas na czekanie na połączenie z infolinią. Na szczęście z pomocą przychodzi czat na żywo, który pozwala na rozmowę z prawdziwym człowiekiem. Taka forma kontaktu pomaga rozwiać ewentualne wątpliwości i zwiększa szansę, że klient dokona zakupu w prowadzonym przez Ciebie sklepie internetowym. Jeżeli nie ma Cię w firmie to postaw na chatboty. Scenariusze rozmów wykreujesz na postawie najczęściej zadawanych pytań przez klientów.
Nowoczesne urządzenia mobilne pozwalają w każdym momencie połączyć się z wirtualną rzeczywistością. Dlatego coraz więcej osób rezygnuje z włączania komputera w domu i robi zakupy przez smartfony i tablety, np. jadąc autobusem. Oznacza to, że Twój sklep internetowy powinien pozwolić tym użytkownikom dokonywać bezproblemowych transakcji! W tym celu musi być dostosowany do urządzeń mobilnych. Pominięcie tego kroku może narazić Cię na znaczące straty, dlatego nie lekceważ go.
Na dzisiaj to już wszystko, pamiętaj jednak, że to początek naszego cyklu artykułów o tym, jak skutecznie zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Tych pomysłów jest zdecydowanie więcej i mamy nadzieję, że z naszą pomocą osiągniesz swój cel w możliwie najkrótszym czasie!